14.2 C
Nitra
štvrtok, 28 marca, 2024

Milan Belica k Hattasovi: Ťažko hodnotiť spoluprácu s človekom, ktorý sedí na dvoch stoličkách

Verejná výzva primátora Nitry Mareka Hattasa a jeho tímu s názvom Hľadá sa župan, ktorej cieľom je nájsť do jesenných volieb vhodného kandidáta na post predsedu Nitrianskeho samosprávneho kraja (NSK), svedčí o právnom vedomí pána poslanca Národnej rady SR.

Milan Belica k Hattasovi: Ťažko hodnotiť spoluprácu s človekom, ktorý sedí na dvoch stoličkách
Milan Belica, predseda NSK

Reagoval tak na výzvu predseda NSK Milan Belica. Tomu som k tejto téme položila tri otázky.

Martin ČEPČEK k zákonu o hazarde: Úplne ma obišli a bez môjho súhlasu začal asistent Hattasa zbierať podpisy pod zákon

Ako by ste zhodnotili doterajšiu spoluprácu primátorom mesta Nitra Hattasom – vie rozoznať jasne svoje kompetencie a chápe prácu NSK?

Ťažko a s porozumením hodnotiť spoluprácu s človekom, ktorý ako verejný či ústavný činiteľ sedí na dvoch stoličkách. To som vo svojej dlhodobej praxi vždy odmietal a doteraz si myslím, že oprávnene.

Každé krajské mesto Nitru nevynímajúc potrebuje manažéra na „plný úväzok“, rovnako aj post poslanca NR SR. Nehovorím to len tak a len teraz. Keď si pozriete moje vyjadrenie po posledných voľbách do VÚC, zistíte, že som v tomto názore konzistentný.

K ďalšej časti otázky by som sa musel vyjadriť veľmi diplomaticky, nie v „reči otvorenej“. Tak radšej nie.

Halóo, hľadá sa župan!

Ako vnímate výzvu Hľadá sa župan?

Úbohé a poľutovaniahodné. A zrejme aj kontraproduktívne. Volebný zákon jasne hovorí, kto a za akých okolností môže kandidovať.

Ako môže župan ovplyvniť priamo chod konkrétneho mesta – v tomto prípade Nitry? Nemýli si pán Hattas nejaké kompetencie?

Správna otázka. Kompetencie každého predsedu VÚC či poslanca Zastupiteľstva VÚC sú určené v tzv. kompetenčnom zákone. Ak by neboli, potom riadenie samosprávy by bol jeden veľký chaos. Týka sa to predovšetkým finančného riadenia, spravovania majetku či mnohých ďalších kompetencií citovaných v zákonoch upravujúcich riadenie činností VÚC a ich orgánov. To isté platí aj pre obecnú samosprávu. Ja napríklad ako predseda VÚC nemôžem rozhodovať o majetku VÚC bez súhlasu zastupiteľstva a podobne.

Pýtala sa Hena Ďurovová

Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho na Facebooku a dajte o ňom vedieť svojim priateľom. Pridajte sa k nám aj na Telegrame https://t.me/nnnoviny. Ďakujeme.

Prečítajte si tiež

Najnovšie články