30.1 C
Nitra
piatok, 21 júna, 2024

Učitelia sa obávajú, že by nedokázali rozlíšiť prácu žiaka alebo umelej inteligencie

Takmer 37 percent učiteľov sa obáva, že by nedokázali rozlíšiť, či bola úloha vypracovaná umelou inteligenciou (AI) alebo žiakom. Údaje vyplývajú z prieskumu Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity Cyrila a Metoda (FKM UCM) v Trnave na vzorke 474 žiakov a 87 učiteľov stredných škôl. TASR o tom informoval Peter Krajčovič z FMK UCM.

Ako doplnil, s pojmom umelá inteligencia sa stretlo takmer 97,5 percenta žiakov, pričom 48 percent z nich ju aj vyskúšalo. „Najčastejším spôsobom využitia je pritom pomoc pri hľadaní informácií o rôznych témach, ktoré ich zaujímajú, pomoc s prekladom textu do cudzieho jazyka a písaním školských úloh, uviedol Krajčovič.

Prieskum sa realizoval v období od 21. marca do 17. apríla. Z výsledkov ďalej vyplynulo, že 33 percent žiakov vníma umelú inteligenciu rovnako z hľadiska prínosov a rizík, 25 percent vníma viac prínosov ako rizík a takmer 28 percent nemá na porovnanie prínosov a rizík AI názor.

O umelej inteligencii, jej využití, prínosoch a rizikách nehovorilo so svojimi učiteľmi 50 percent žiakov a 41 percent uviedlo, že tému AI s učiteľmi spomenuli na vyučovacej hodine.

(tasr)

Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho na Facebooku a dajte o ňom vedieť svojim priateľom. Pridajte sa k nám aj na Telegrame https://t.me/nnnoviny. Ďakujeme.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Prihlásiť sa na odber
Upozorniť na
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Prečítajte si tiež

Najnovšie články

0
Komentujte a vyjadrite svoj názor.x