15.4 C
Nitra
nedeľa, 14 apríla, 2024

Finančná správa upozorňuje, aby si daňovníci skontrolovali občianske preukazy s čipom

Vzhľadom na blížiace sa prvé tohtoročné daňové povinnosti finančná správa upozorňuje na zmeny v prípade občianskych preukazov s čipom vydaných do 20. júna 2021.

Finančná správa upozorňuje, aby si daňovníci skontrolovali občianske preukazy s čipom
Zdroj: fb Finančná správa

Platnosť certifikátov pre kvalifikovaný elektronický podpis uložených na čipe z dôvodu bezpečnosti sa skončila 31. decembra minulého roka. Ak si daňovník nevymenil občiansky preukaz za nový, je potrebné, aby si na starý preukaz totožnosti nahral nový typ certifikátu. V tlačovej správe o tom informovala hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.

V prípade občianskych preukazov vydaných do 20. júna 2021 sa zmeny týkajú len elektronického podpisovania. Ostatné digitálne funkcie preukazu zostávajú naďalej zachované, teda bude možné sa prihlasovať do Portálu finančnej správy, či využívať ostatné e-služby v rámci Slovensko.sk, ktoré nevyžadujú elektronické podpisovanie. Tí, ktorí si občiansky preukaz z objektívnych príčin zatiaľ nevymenili a potrebujú využívať v súčasnosti podpisovanie elektronickým certifikátom v prípade plnenia daňových povinností, môžu aj po 1. januári 2023 realizovať vybrané úkony.

Certifikát pre uznaný spôsob autorizácie je možné si na občiansky preukaz nahrať aj z pohodlia domova. Finančná správa umožňuje autorizovať zdokonaleným elektronickým podpisom všetky elektronické dokumenty nachádzajúce sa na portáli finančnej správy po prihlásení sa do osobnej internetovej zóny. Rovnakým spôsobom je možné autorizovať aj podania colných vyhlásení prostredníctvom informačného systému Centrálny elektronický priečinok, alebo prostredníctvom portálu e-Commerce. Možnosť realizácie uznaného spôsobu autorizácie v prechodnom období sa týka aj deklarantov, ktorí od 1. januára 2023 podávajú colné vyhlásenia prostredníctvom informačného systému Centrálny elektronický priečinok, alebo prostredníctvom portálu e-Commerce.

Pre účel spotrebných daní sa táto možnosť týka iba formulárov pri správe spotrebných daní prostredníctvom komunikácie cez portál finančnej správy. V prípade špecializovaných systémov používaných pri správe spotrebných daní, akými sú informačný systém kontrolných známok a systém na monitorovanie pohybu tovarov podliehajúceho spotrebným daniam, nebude možnosť využiť zdokonalený elektronický podpis – tzn. bude akceptovaný iba kvalifikovaný elektronický podpis.

Ak sa vám článok páči, zdieľajte ho na Facebooku a dajte o ňom vedieť svojim priateľom. Pridajte sa k nám aj na Telegrame https://t.me/nnnoviny. Ďakujeme.

0 0 hlasov
Hodnotenie článku
Prihlásiť sa na odber
Upozorniť na
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Zobraziť všetky komentáre

Prečítajte si tiež

Najnovšie články

0
Komentujte a vyjadrite svoj názor.x